tisdag 18 juni 2013

Joe Dever's - Lone Wolf



Jag har skrivit en del om "Ensamma vargen" och håller för närvarande på att spela (och skriva) mig genom den första boken "Flykt från mörkret". I senaste numret av tidningen Fenix läste jag om att man håller på att utveckla ett Ensamma vargen-spel till smartphones och tablets. 


Handlingen kommer att utspela sig mellan bok tre och fyra. Spelet verkar släppas under somamren eller hösten -13. Själv tycker jag det ser grymt intressant ut och jag kommer mest troligt köpa det så fort det kommer ut. Ta en titt på gameplayvideon jag länkat nedan så fpr ni en bra uppfattning hur det kommer att se ut.



Spelets hemsida:
http://lonewolfthegame.com/


Gameplay (pre alpha):
http://www.gametrailers.com/videos/ke73ba/toucharcade-ta-plays--lone-wolf--blood-on-the-snow

2 kommentarer:

  1. Det ser ju intressant ut! Kanske får ett annat spel att spela på arbetsmötena istället för Bubble World....

    SvaraRadera
  2. Intressant!
    Hoppas de håller kvar mycket av den hopplösa o ensamma känslan i EV böckerna. Och att de inte blir ännu en Elder Scrolls kopia...

    SvaraRadera