tisdag 9 juli 2013

Sommartips - 2 podcast

Under sommaren passar jag på att lyssna på så många podcasts och ljudböcker så mycket jag bara kan. De flesta poddar jag lyssnar på handlar om EvE-online men det blir även en hel del andra också. Dock är det också under den här tiden som de flesta podcasts (liksom den här bloggen) går ner på sparlåga. Det är då ett perfekt tillfälle att hitta nya poddar att lyssna på.

En pod som jag hittade var "The Nerdist podcast". Jag följer redan "The Nerdist" på Youtube så det var inte svårt att bli fast i deras podcast. Mycket rolig podcast där programledaren Chris Hardwick samt co-hosts intervjuar diverse kändisar. Nu senast var Charlie Hunnam mest känd för att spela Jax Teller i den mästerliga tv-serien "Sons of Anarchy" men även bioaktuell med filmen "Pacific Rim" som har biopremiär i sommar. Han berättar bland annat om de gånger han stött på inbrottstjuvar i sitt hus och hur han förberedde sig inför att spela "Jax". Ett väldigt intressant avsnitt och det är speciellt roligt att höra Charlies newcastledialekt. "The Nerdist" kommer med nya avsnitt flera gånger i veckan.

Charlie Hunnam som "Jax" i "Sons of Anarchy"



Om man som jag älskar Amerikansk fotboll och tycker stt säsongen är för långt borta så finns det flera olika poddar att välja mellan. Jag gillar dock podden "Double Coverage with Steve Wyche and Mark Kriegel". Steve och Mark kommer från programmet NFL-AM som man kan se på "NFL Network". I sön pod summeras den senaste veckans viktigaste händelser i NFL. De har även en hel del intressanta gäster.






Har ni några bra podtips. Skriv gärna en kommentar.

Podda lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar