fredag 30 augusti 2013

Andra rollspelsmötet avklarat.



Då har vi spelat Edge of the Empire för andra gången. Även den här gången gick det rätt bra fast jag måste erkänna att magkänslan var lite bättre efter första sejouren. Iaf gällande min roll som spelledare. Jag känner mig fortfarande osäker på hur stridssystemet fungerar till 100%. Det gick trots allt lite bättre än under första spelträffen. Rymdstriderna kändes det som att jag inte fattade nått av men pga bra tärningsslag från spelarna blev rymdstriden väldigt kort. Måste verkligen fatta dessa regler bättre till nästa gång. Jag använde modeller från X-wing the miniature game under rymdstriden. Efterom striden var så kort var det nästan bortkastat. men det är lätt att vara efterklok.


Dessvärre drog spelandet ut på tiden och jag var rätt trött redan när vi hade över en timme kvar att spela. Det verkar dock som att spelarna hade kul vilket är det viktigaste. De lyckades typ med sitt uppdrag och ingen av dem dog. Det finns även flera trådar att bygga vidare äventyr på vilket är kul.



Vi hade faktiskt riktiga tärningar den här gången vilket gav bättre rollspelskänsla.

Som utlovat så kommer jag skriva mer om äventyrets handling framöver. Runt 40% är redan färdigskrivet så håll koll på den här sidan inom kort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar