fredag 9 augusti 2013

Cosplay, Lajv mm

Det är inte länge sedan San Diego Comic Con avslutades och varje år imponeras jag av alla cosplayers. Vissa dräkter/outfits är helt fantastiskt snygga för att vara gjorda av "amatörer". Sneaky Zebra brukar göra extremt snygga videos med en massa cosplayers. Jag länkar några här nedan.







Jag har aldrig själv ägnat mig åt Cosplay om man inte räknar när jag spelar airsoft. Då försöker jag ju se ut som en medlem ur US Special Forces. Jag har till och med modifierat min utrustning och klädsel så det ser ut som att jag kommer från Georgia. Detta genom att motivmåla min hjälm så den ser ut som Georgias flagga den så kallade sydstatsflaggan. Exempel:


Fast det är nog mer lajvande på nått sätt. Ibland har jag deltagit i airsoftspel där en viss del rollspelsinspirerande krävs. Jag måste erkänna att jag är URUSEL på att rollspela. Jag får nån typ av blockering och kommer inte på nått att säga trots att jag är väl insatt i min roll och dess ställningstaganden. Jag är helt enkelt en usel lajvare. Däremot har jag inga problem att posera på bild så kanske Cosplay är vad jag skulle börjat med istället för airsoft.



Men för att övergå till Cosplay. Om jag höll på med Cosplay vem skulle jag då försöka likna? Här är några förslag. 




Pippi Långstrumps Pappa












Nån typ av skäggig Viking eller krigare.


















Max Rebo
















Gamorrean 


















Blue Meanie





Saccosäck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar