måndag 26 augusti 2013

På önskelistan: Lords of Waterdeep



Jag har precis sett klart senaste avsnittet av Tabletop. Den här veckan spelade de "Lords of Waterdeep" som jag faktiskt sneglat på tidigare men inte införskaffat. Jag måste däremot säga att efter att ha sett avsnittet är jag nu helt och hållet övertygad om att detta kommer bli ett framtida inköp ev högst upp på min önskelista.

Varför då? 

Jag har alltid gillat Forgotten Realms-världen sedan jag spelade "Eye of the Beholder" för snart 20 år sedan. Vi kom aldrig igång med själva rollspelandet i den världen trots att jag ägde AD&D som det hette på den tiden. "Lords of Waterdeep" verkar vara jättekul och ser ut att ha hittat den där rätta känslan som jag upplevde i EoB. Extra roligt är det att man tar rollen som de som normalt ger äventyrare uppdrag istället för äventyrarna i sig.

Läs gärna mina blogginlägg om "Eye of the Beholder". Ni hittar det HÄR

Läs gärna mitt inlägg om rollspel vi ägde men aldrig spelade. Återfinns HÄR.


Även ConraDrago har gjort en recension av "Lords of Waterdeep":



  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar