fredag 16 augusti 2013

Rollpersoner jag minns: Teebo T'leef



Jag nämnde denna rollperson i mitt inlägg om tre generationer Star Wars RPGs. Jag vet inte vad jag riktigt tänkte när jag skapade den men jag hade en dampig förmåga att titt som tätt skrota rollpersoner för att skapa nya.  Jag hade på nått sätt ledsnat på min smugglare och av någon anledning valde jag att spela en Ewok. Med tanke på att rollspelet utspelar sig någonstans mellan ep IV och ep V var det extra konstigt då rebellerna inte hade en aning att det fanns någon sorts urbefolkning (?) på Endor. Jag hade vid den tiden sett filmen Predator en massa gånger och i den hade jag karaktären "Poncho" som favorit. Han var beväpnad med en trumladdad granatkastare som jag tyckte var cool. Självklart skulle min Ewok vara beväpnad med en sådan. Crazy!



Jag tror jag enbart spelade ett äventyr med honom och om mitt minne inte sviker mig så blev den lille Ewoken träffad av ett skott från en laserkanon och strök med. Jag tror det var i äventyret som följde med Äventyrsspels Stjärnornas Krig: Kampanj vilket jag tror var sista äventyret i Star Wars som jag spelade innan jag tog över som Spelledare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar