måndag 2 september 2013

Euro Truck Sim 2 - vad saknas?

Jag glömde nämna i min recension några saker jag gärna skulle vilja se i spelet.

Min lastbil. På bilden på väg från Sheffield med cement.

- Motorcyklar. Just nu finns det personbilar, skåpbilar, bussar och lastbilar men inga motorcyklar alls. Är det för att om en långtradare krockar med en MC blir det oftast bara en blöt fläck kvar och speltillverkarna inte vill skapa ett blodigt spel.

- Polis, Ambulans och andra utryckningsfordon. Man kan få böter av fartkameror men det vore roligare om det även fanns poliser med fartkontroller. Eller varför inte en ambulans med saftblandarna på som vill komma förbi.

- Broöppningar. Jag tror inte detta finns men det känns som att man passerar massor av olika broar i spelet. Vissa av dem borde väl vara öppningsbara?

- Tågövergångar. Har inte passerat någon tågövergång men det borde väl finnas på småvägarna iaf. Tänk er att bommarna fälls ner och ett Class 377 Electrostar åker förbi.

- Sämre väder. Jag har enbart stött på lite lätt regn men skulle gärna se lite mera storm med usel sikt eller varför inte en snöstorm?

Borde gå att öppna, eller?

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar