lördag 28 september 2013

Nörd i karriären

I got them awesome paint skillz


För det första vill jag börja med att be om ursäkt för att det gått två veckor sedan mitt förra inlägg. Jag har dessvärre haft fullt upp vilket jag kommer att skriva om i detta inlägg.

Det där med att balansera jobb, familj och nörderi kan vara en knepig nöt att knäcka. Sedan jag skrev mitt förra inlägg har jag fått en ny tjänst på jobbet som utbildare vilket jag är mycket glad över då jag verkligen älskar att utbilda. Dessvärre, för nörderiet, har det tagit mycket av den kreativitet som gjorde att jag kunde skriva ett inlägg här varje dag (tänk mana i WoW). På kvällarna efter att allt lugnat ner sig och resten av familjen sover har jag enbart orkat spela lite Train Sim, Euro truck sim 2 eller bara surfa runt. Jag har sovit som en klubbad säl de flesta nätter.



Nördigt.nu tog upp en fråga om hur man har tid med nördigheter som förälder och det var mycket intressant att höra att jag inte är ensam. Några gör precis som jag och offrar sömn för att få tid att nörda ner sig efter att familjen somnat. ag hade planerat att skriva ett inlägg i debatten men jag hade inte tid p g a jobbet. Frågan är bara hur det kommer bli om ett par veckor då vi är en till i familjen. Jag har liksom en känsla av att nörderiet kommer att få stryka på foten rätt mycket. Men så är det, man måste helt enkelt prioritera. Detta betyder INTE att jag helt kommer sluta blogga men däremot kanske det blir lite mer sporadiska inlägg.

Däremot använder jag Twitter för fullt och ni kan följa mig på @Kryokinesi eller på Facebook 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar