onsdag 19 februari 2014

Recension: Lords of Waterdeep till iOS


Av en slump upptäckte jag att "Lords of Waterdeep" även fanns till iOS. Köpte det på direkten och installerade det både på min iPhone 5S och min Ipad. Spelet kostade bara 49 kr som jag ser som överkomligt för ett spel helt utan mikrotransaktioner.


Man kan spela online och offline. Jag har bara testat det i offlineläge mot 2-4 datorstyrda motståndare. Man kan välja hur duktiga de skall vara på en skala ett till tre. Man spelar det precis som brädspelet och det enkelt att manövrera sina agenter.


Grafiken är i form av spelbrädet fast inzoomat så man flytta runt kameran mellan de olika "husen". Man har även piffat upp spelplanen med små animationer av gripar, båtar mm. Ju närmare sista rundan man kommer desto mörkare blir det också. Även de andra "spelarna" ger ifrån sig ljud som om de satt vid spelbordet. Det är inga större problem att hålla koll på vilka quests och intrigkort man har.


Jag har spelat detta säkert 10-15 ggr och det är fortfarande lika roligt. Perfekt att öva inför att man spelar "på riktigt". AIn är inte korkad och även de lättaste motståndarna kan vara svårt motstånd.

Summering: Gillar man "Lords of Waterdeep" och har en iOS mobil/platta så är detta ett spel jag varmt rekommenderar. Klart värt 49kr.

Bilderna är tagna från min iPhone 5S.

Betyg: Fem av fem fiskpinnar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar